27. feb. Kullor – Gokarna 178 km.
På trods af, at jeg i
Kullor fandt ’Room with a View’, valgte jeg at tage videre efter 2
overnatninger til kystbyen Gokarna, i håbet om at denne pilgrims by var mere
visuel og spændende at bevæge sig rundt i. Jeg ville godt udnytte de sidste 6
dage af denne journey bedst muligt.
Det var skønt at køre
mod nord, for så ramte solens stråler en skråt bagfra og ikke skråt forfra, så
man undgik at blive blændet af solens stråler.
Igen må jeg stoppe, jeg må ud og mærke min vægtløshed i det Indiske Ocean. Skønt at ligge fuldstændig afslappet i flydestilling og lade sig føre med af strømmene. Opdriften i havet er så stor, på grund af det store saltindhold i vandet, så man skal næsten ikke bruge nogle kræfter for at holde sig flydende. - Og så en kop thai i et af skurene her ved vej og strandkanten, før turen går videre af kystvejen.
Foruden denne forladte
industribygning, der måske engang har fremstillet tegl, men nu ser meget død ud,
har jeg kun stødt på en anden fabrik her i Syd Indien. Den fremstillede krydsfinerplader.
Maha Shivaratri, Hindu festival til
ære for Lord Shiva
Lord Shiva lader til at
være med mig. Helt udvidende ankommer jeg til Gokarna, der er en Hindu Pilgrims
By uden at vide, at den årlige store Hindu festival ’Maha Shivaratri’ begynder
samme aften.
Maha Shivaratri, der
betyder ’Night of Shiva’ er en festival, der fejres i Indien og Nepal.
Festivalen fejres på dagen hvor månen er aftagende, i måneden Maagha, ifølge
den hinduistiske kalender, til ære for Lord Shiva, en vigtig guddom i
hinduistiske kultur. Festivalen vare så 5 dage.
’Green Land Guest House’
Ret hurtigt fandt jeg et
skønt hippie inspireret ’Green Land Guest House’, som lå næsten i hjertet af
byen, men lidt tilbagetrukket fra hovedpulsåren. Desværre havde de ingen rum
ledig. Men det ville de ha’ næsten dag.
På trods af den ekstra
spidsbelastning på grund af festivalen, lykkedes det mig at finde et andet
hotel, med egen balkon og udsigt til en velplejet have med kokospalmer ’Room
with a View’.
Næste dag valgt jeg
alligevel at flytte til Hippie ’Green Land’. Det var et mere afslappet mindre
sted med masser af grønne planter og et ’Room with a View’. Værelset var
lysere, luftigere og renere, et sted jeg kunne ånde mere frit.
Hver morgen og sen
eftermiddag, de fire dage det blev til i Gokarna, kørte jeg ned til vandet et
stykke fra festivalen for at få en lang svømmetur og derefter en kort løbetur
langs kysten.
Den ubeboede nabogrund som ’Green Land’ benytter til at tørre deres vasketøj, var fyldt med skrald. Der må stadig komme nyt skrald, for ellers ville hundene ikke gå rundt og snuse.- Man lære at værdsætte, at der i det mindste er fejet for egen dør.
'Green Land’ familien
Visuel manifestation af ens
tilhørsforhold
Her i byen er der rigtig
mange turister/europæer, der er kommet på grund af denne hindu festival. Mange
af dem har taget mange af de indiske og hindu inspirerede visuelle
udtryksformer til sig og på den måde visuelt udadtil fortæller omverden, at der
er noget bestemt de tror på. Et budskab de gerne vil give videre.
Selv har jeg kun i mine
unge år visuelt skiltede med mit tilhørsforhold til Yogafilosofien. Gennem årene
har jeg faktisk, visuelt kunne tilhøre så mange interesse grupper, da jeg for
det meste har klædt mig i sort.
Nu mens jeg sidder og
skrive dette, har jeg taget min mala om halsen for over for mig selv her og
nu,- og udadtil at vise Inderne, at jeg har taget noget af deres mangfoldige
spirituelle kultur til mig. På min sidste tur i Indien langs ganges havde jeg
lavet min egen symbolske spirituelle halskæde.
De mere velstillede hinduer giver på denne hellige dag ris til de fattige. De går rundt med en stor pose med ris, som de dykker ned i og giver en håndfuld ris til så mange fattige tiggere, som de nu kan. En form for aflad.
3. marts Gokarna – Mandrem/Goa 205 km.
Min frygt, for at køre
langs kysten, var ubegrundet. Det meste af vejen, kom jeg til at køre på en
vej, der var anlagt parallel med kysten, lidt inde i landet. Derfor var det kun
få og mindre byer jeg kom til at køre igennem.
Først da jeg nærmede mig
grænsen til Goa og forlod Karnataka begyndte trafikken at blive tæt. Det var
til at se og mærke, at man nu befandt sig i en rigere delstat med flere
privatbiler.
Det var lidt vemodig at
tilbagelægge denne sidste distance, før den endelige afslutning på en igen
spændende MC.India journey.
Efter at have passeret
Panjim, hovedstaden i Goa og jeg nærmerede mig Mandrem, havde jeg en dejlig
følelse af at være på hjemmebane igen.
’Dolpin Beach Resort’ Mandrem
Jeg fandt uden problemer
tilbage til Dolpin Beach Resort i Mandrem, hvor jeg havde opholdt mig de første 5 dage jeg kom til
Indien. Jeg kunne nok have valgt et bedre sted fx ’Dunes Holidays’, der lå lige
i nærheden med bedre restaurant og bast hytter. Men det drejede sig kun om tog
nætter. Jeg fik dog prisen ned fra 275 kr. til 200 kr. da jeg nu var vendt
tilbage og samtidig havde lejet MC. Royal Enfield af hendes bror.
Jeg kørte ud til Arambol
det hotte hippiested i Nord Goa, kun 4 km. fra Mandrem. Jeg kørte langsomt
gennem de få men lange gyder fyldt med boder af tøj og smykker etc. Det var
midt på dagen, så alle hippie turisterne var nede ved stranden, hvad
parkeringen med hundredvis af MC. vidnede om.
Jeg havde besøgt Arambol
tidligere, men jeg ville lige tjekke om der var noget mere jeg burde se, nu da
jeg havde besluttet ikke at køre ind til Panjim for at se de vigtigste kulturelle
bygninger. Jeg var træt af at være aktiv kulturel turist. Nu vil jeg blot nyde
stranden og vandet.
I dette område lejer
alle, kvinder som mænd, unge som gamle, en større eller mindre scooter eller
MC.- Og alle køre rundt uden hjelm og
jakke. Med bare arme og ben, med spædbørn spændt fast på bryst eller ryg køre
unge mødre og fædre rundt med deres lange hår hvirvlende frit i vinden.
Temmelig uforsvarligt set gennem Danske briller.
På denne tur fik jeg kun
taget mig sammen til at deltage i en enkel yoga lektion. Den varede 2 ½ tim.
Det var en form for Zen-Hatha yoga lektion. Man startede med hymnen til solen,
hvor hver stilling i denne ellers dynamiske øvelsesrække, blev gjort mere og
mere statisk. Derefter udførte man forskellige asanas/stillinger, hvor man blev
i stillingen rigtig lang tid. Spændende variation af den Hatha Yoga jeg dyrker
og underviser.
Det var meget nemmere,
for mig at blive i min psykiske og fysiske tryghedszone. Når jeg vågnede ved 6
tiden, var jeg stadig langt inde i mig selv, så derfor var det meget lettere
rutinemæssigt, at gøre mit eget yogaprogram, i stedet for at skulle ud af min
skal, op på dupperne og hen et sted for at modtage nye øvelser.
Den næstsidste aften,
hvor jeg lige havde ringet til Romeo, som jeg havde lejet Royal Enfield af og
aftalt et møde, da min Iphone strejkede. Den nederste del af skærmen som beder en
om at 'Slide to unlock’ ville ikke påvirkes.
På en hollænder der også har en Iphone, kan jeg forstå at hun har
været ude for det samme og måtte sende den på værksted. Utroligt heldigt at jeg
nu er på vej hjem og ikke behøver den som GPS vejviser.
I sydindien er der skruet noget
ned, for bombardementet af alle 5 sanser
Denne MC.Journey i Syd
Indien har ikke budt på så mange dramatiske, fantastiske visuelle eller
menneskelige oplevelser som på mine andre tre.
Den første MC.India
Journey 2008 gik til Nord Indien/ Rishikesh/ Shimla/ Manali/ Kurukshetra. Det
var en udfordrende MC. bjergkørsel på en udslidt Royal Enfield MC. der hele
tiden var tekniske problemer med. Utrolig fysisk krævende journey. Besøgte
spændende pilgrimsbyer.
Den anden MC.Inda
Journey 2011 var et cirkelslag i delstaten Rajastan. Det var en hel fantastisk
journey, hvilket først og fremmest skyldes, at jeg på ¾ del af turen besøgte
spændende byer med gamle visuelle bydele med smukke Templer, Palacer og Forter.
Jeg boede på skønne Guest House og Hoteller
’Room with a View.
Den tredje MC.India Journey 2013 var en ’Holy
Journey’ langs ganges. På denne Journey, selv om det var min tredje, tog det
mig 3 uger før jeg fandt rytmen, da alle mine sanser var oppe og ringe i det
røde felt. Hvor min sindstilstand havde op og nedture i en delstat med 200 mio.
indb. Altså 4 gange så mange mennesker som i Rajasthan. Hele tiden troede jeg
at jeg havde oplevet det værste, men så blev det være. De sidste 3 uger af
journeyen, fandt jeg dog frem til nogle fantastiske fredsfyldte oaser, hvor ens
sind på en forfinet eksotisk måde, blev forført af den Indiske spirituelle
magi, skønhed og æstetik.
Her i SydIndien er der
ikke på samme måde skruet helt op for alle sanseknapper. Der er meget mindre
trafikkaos men også meget færre biler. Man køre ikke så agressivt, der er ikke
så mange larmende trut, De unge på deres MC. forsøger ikke så voldsomt at mase
sig frem. Alt sker i et mindre hektisk tempo.
De sorte
svin viser sig igen her i Gokaran,
ellers har jeg ikke set så meget til dem her
i SydIndien.
Indien befinder sig i et uæstetisk
visuelt kaos
Ja det lyder meget
modsigende når jeg i min MC. Indien rapport nr. 6 skriver, at min æstetiske
kunstnersjæl lider under dette uæstetiske visuelle kaos Indien
befinder sig i her og nu, så jeg er tvungen til at undertrykke mit æstetiske
behov samtidig med, at jeg tager det ene æstetiske billede efter det andet.
Det er kun historiske visuelle fragmenter – billeder,
jeg på denne måde fremhæver og sætter i dialog med nutiden. En form for
forfaldsæstetik, der viser hvilke æstetisk og mangfoldig kultur, der engang har
eksisteret her i Indien og som nu langsomt er ved at forvitre.
De historiske smukke
Templer, Palacer og Forter rundt om i Indien, udstråler ånd og værdighed,
man fornemmer hvordan der engang blev kælet for æstetikken.
De er bygget i en tid, hvor man gennemtænkte detaljen og helheden.
Det er igennem generationer at Inderne, langsomt har nedbrudt deres egen
kulturs meget høje æstetisk niveau, ved ikke generation efter generation, at
holde deres tekniske kunnen og kunstneriske skabende ånd ved lige.
Det skyldes sikker først
og fremmest at Indien, har været under Britisk herredømme lige siden 1680 og
indtil 1947. Den Britiske styrende elite har påduttet dem deres kultur og
derved indirekte påvirket Inderne til ikke at værdsætte deres egne kulturelle
rødder så højt. Inderne har følt sig som andenrangs borger i utrolig mange år.
Først når Inderne får
højnet deres skole og deres uddannelse system, hvilket vil tage mange år da
Indien har 61% analfabetisme, og får sat fokus på kulturelle og tekniske færdigheder
og får det hævet op til samme niveau i deres egen bevidsthed, som det
spirituelle, er der en chance for, at de vil de kunne redde nogle af deres kultur
skatte samt videreudvikle deres utrolig smukke og spirituelle æstetik. – Viden
er der, det er viljen til at finde ressourcerne i et la, det gælder om.
Tryk på billedet hvis du vil se det stort
Mere harmonisk og mindre spændinger
på denne MC.Journey
Rent kørselsmæssigt har
det være en mindre stresset kørsel fra min side. Jeg har lyttet til min fornuft
og fra starten indstillet min psyke på, at det ikke altid var muligt at nå frem
til det ideelle Guest House med ’Room with a View’. På mine tidligere MC.
journey forsøgte jeg så i frustration at køre til den næste by for at finde
det, men for det meste uden held. Det skabte bare endnu mere frustration og
stress.
Da jeg ikke er ung længere, skal jeg lytte endnu mere til kroppens signaler.
På de andre MC.ture har
jeg haft rygproblemer, allerede efter et par uger. Det skyldee al for mange
timers kørsel på ujævnt terræn, med en mindre rygsæk på ryggen, med for få
hviledage i starten af turen, hvilket har skabt træthed og spændinger i ryggen.
På de fleste Guest
Houses findes der heller ikke et alm. bord og stol, så når jeg arbejder på
computeren, sidder jeg dårligt og belaset derved også min ryg. Min egen
utålmodige personlighed, hjælper heller ikke på situationen.
Denne gang mærkede jeg
først trætheden i min ryg efter 4 ugers journey og det på trods af, at dette er
den længste Indien rejse jeg har været
på samt med flest køredage.
MC.rejse 43 dage/ 3.255
km./ 17 køredage/ snit 191 km. pr. dag.
På denne journey har jeg
også sluppet for, at skulle igennem alt for mange millionbyer, med trafikkaos,
varme, MC. der går i stå osv. Det gør en stresset.
Denne gang har jeg kørt
på gennemgående bedre veje og på en godt kørende MC. Der uden tvivl har
resulteret i en rolig og harmonisk rejse, uden for mange automekaniker besøg.
Vejret har været perfekt
på hele turen. Der har været tilpas med dage med lidt overskyet himmel og en
del gange, hvor jeg måtte undvære solnedgangen, da den forsvandt ned bag en
sky.
Så det er måske ikke
helt fair, at jeg så beklager mig. Men jeg synes, at denne tur har været alt for
behagelig på det fysiske plan, men anstrengende på det psykisk plan, da jeg
forventede flere uventede, grænseoverskridende, absurde hændelser her i ’The incredible
India’.
Det
er nok mit indre behov for, at kunne skrive hjem om situationer,
der virkelig fik sat min sjæl og person på prøvelser. Som rykkede ved min
forståelse af tilværelsen. Jeg har nok ikke sans for detaljerne i de lidt
stillestående dybder. Jeg har nok mere konkret behov for, at mærke at jeg
lever.
Jeg har på denne MC.
journey, været god til at udføre mit fysiske og psykiske yogaprogram hver dag,
da jeg ved hvor vigtig det er for at holde gang i alle de indre processer i
kroppen, så jeg ikke danner for meget mælkesyre i kroppen på grund af de
spændinger man får i kroppen, når man sidder 6 timer i den samme statiske
anspændte stilling.
Sædet på denne Royal har
ikke rigtig passet til min røv, allerede efter en times kørsel får jeg sidde
problemer, mine ben bliver også lidt stive og knæene skal lige strækkes ud, men
ellers har min krop kunne klare mosten.
MC. havde lidt startproblemer og den larmede lidt rigeligt. Tændrøret blev renset, da det var sodet til. Den fik lidt olie og derefter vasket. I morgen var det sidste køredag. Den direkte vej mod Goa
Royal Enfield 500 cc. model 2011
Denne 2 år gamle Enfield
har været skøn at køre på, den har haft det ekstra power, når jeg skulle
overhale, og de dybe langsomme underspillede eksplosion lyde, når den er i
tomgang elsker jeg . Den lyder som en mindre fiskerkutter i meget lavt gear.
Den er tung at
manøvrer, når man uden motorhjælp skal vende den samt på ujævne vejstrækninger
og i løst sand.
Min Aprilia, der er lige
så tung er meget lettere at manøvrere samt meget hurtigere i optræk og
stærkere, da det er en 650cc. Men den har ikke de skønne dybe eksplosions lyde.
Den lyd kommer jeg til at savne.
Under hele denne
MC.Journey har den fungeret næsten perfekt. Der har været problemerne med fodbremsen, der efter hver kørsel skulle
strammes. Batteriet bør udskiftes, da det er nedbrudt.
Selvstarteren har ellers
virket hver gang, hvad jeg slet ikke er vant til med Royal Enfield.
Den ældre Royal Enfields
500cc model 1996, jeg havde lejet til MC. India journey 2008, skulle hele tiden
kickstartes. Allerede efter to dage, var min h. læg fuldstændig smadret, da
mine lægmuskler slet ikke var trænet op til denne ekstraordinære hårde
disciplin at kickstarte. Derefter var det v. lægs tur til også at blive
smadret.
Jeg bad derfor, hvis det
var muligt unge Indere, specielt om morgenen hvor MC. var hel kold, om de ikke
lige ville prøve at starte dyret, hvilket de var meget velvillige til. Mange af
dem kunne dog ikke klare det, da det krævede at man brugte hele sin kropsvægt
for at få presset kickstarteren helt i bund,- og de fleste unge indere har ikke
meget vægt på sidebenene.
Under min journey
stopper jeg mange gange for at tage fotos,- så det er ekstra mange gange jeg i
løbet af en dag jeg skulle kickstarte.
Denne ældre Royal
Enfield, havde ikke været igennem et ordentligt teknisk tjek, hvor man havde
udskiftet og fornyet alle de nedslidte dele. Så under denne 28 dages
MC.journey, hvor jeg kørte de 14 af dagene, besøgte jeg et MC. værksted i alt
19 gange, med mindre og større tekniske problemer.
På min MC.India journey
2013, forsøgte jeg så igen, på trods af dårlige erfaringer på min MC.Journey
2008, at leje en Royal Enfield. Denne gang havde jeg dog fået anbefalet en
udlejer jeg kunne stole på, som ville sørge for, at den Royal Enfield 500 cc.
model: Machismo Bullet 2007 jeg lejede var gennemtjekket, af hans egne gode
mekanikker.
På denne MC.Journey
skete der ikke mange store tekniske uheld undervejs. De havde samtidig givet
mig en sidebox, fyldt med de vigtigste reservedele samt det nødvendige værktøj.
Denne Royal Enfield
model 2007, havde det også svært mange gange med selvstarteren, så jeg igen
måtte kickstarte den. Den krævede endnu flere kræfter og teknik at starte end
den ældre model. Så nogle gange endte det med, at nogle unge Inder måtte skubbe
mig i gang om morgenen.
Når jeg forhåbentligt
igen i fremtiden tager på en ny MC.India Joruney vil jeg igen vælge en Royal
Enfield og stadig en 500 cc. hvis jeg føler jeg stadig har kræfter til at bakse
rundt med denne sværvægter.
Men det skal være så ny
en MC. som muligt, da det siges, at det kun er de nyere modeller af Royal
Enfield, hvor de har fået styr på det elektriske, så man kan regne med at
selvstarterne virker hver gang. På de ældre modeller, er der hele tiden
problemer med de elektriske installationer siger man, hvilket jeg kan bekræfte
af egen erfaring.
At leje en hel splinter
ny model er sårbart. Den mindste skade kan ses med det samme. Det koster
selvfølgelig flere penge at leje en nyere model, men det er pengene værd. Det
gælder også hvis man fx vil leje en Honda eller en anden MC.
Under hele denne tur,
har jeg hver gang jeg har skulle køre til næste by, sørget for at tage hele mit
sikkerhed udstyr og hjelm på, ligegyldigt hvor varmt det har været. Så jeg har
svedt en del. Jeg har lige læst at 14 liter sved er det maksimale, der kan løbe
ud af hudens svedkirtler pr. dag.
MC.India Journey 2014
Goa/ Mandrem/ Belgaum/ Badami/ Hampi/ Chritradurga/ Belu/ Gonikoppal/ Mysore/ Sultan
Bathery/ Chreuthuruthy/ Thrissur/ Pontanni/ Mahe/ Bekal/ Sringeri/ Kullor/ Gokarna/ Mandrem/
43 dage / 3255 km. / 17 køredage / 191 km. pr.
dag.
I min egen kultur, er jeg også
nogle gange ’lost in translation’
Direkte fra varme,-
mødes jeg af kulde.
I Indien måtte jeg benytte vindventilator for at
holde varmen nede og nu er jeg kommet hjem til Danmark til en kold bolig,- nu må jeg benytte en varmeventilator for at holde kulden ude. Alle
radiatorerne er iskolde i mit hus. Fyret må være ude af funktion. Jeg forsøger
med mit trætte hoved efter 22 timers rejse, at gennemskue hele varmeanlægget.
Min hjerne giver op. Jeg kan dog på vandmålerne, se at der mangler vand på
systemet.
Da jeg flyttede ind for
2 år siden i dette atelier rækkehus, var huset også koldt og uden varme.
Dengang manglede der også vand i anlægget. Det var en weekend, så hverken
ejendomskontoret eller håndværkerne kunne jeg få fat i.
Jeg skal have gang i
fyret.- Ikke fordi jeg endnu fryser, selv om der kun er 14 grader og jeg lige
er kommet fra 34. Men i øjeblikket er jeg også aktiv fysisk med at pakke ud og
få lidt orden i mine tanker.
Min Iphone er død, da
den nederste del af skærmen på min Iphone, ’slide to unlock’ har nægtede at
fungere. Jeg låner en telefon og får kontakt til min nabo Jakob, der har adgang
til mit Ateliér. Han fortæller mig, at mit anlæg burde fungere, for der havde været
en vvs teknikker ude og kigge på mit anlæg. En af ventilerne skulle blot
udskiftes.
Det var altså ikke sket.
Først i morgen kan jeg kontakte VVS teknikeren. Jeg fik lånt en vindventilator,
så jeg i det mindste kunne få varme i det lille rum med min seng. Det var som
om jeg stadig var på MC. tur og befandt mig på et hotelværelse.
Soul Mate
Da jeg trådte ud af
flyet efter 22 timers rejse, havde jeg håbet, at min nære ven Svend Erik ville
stå der med åben arme og sjæl og modtage mig. Han havde dog ikke skrevet, at
han ville være der, men jeg havde håbet det.
Efter 6 uger alene rundt
i en fremmed kultur, er ens sjæl lidt lost. Derfor er det godt for ens sjæl at
genkende en nær ven en soul mate. Men jeg kunne desværre ikke genkende nogen
’soul mate’. Jeg gik tilbage en gang til, for måske havde han lige været lidt
uopmærksom på min ankomst. Men nej, han var der ikke.
Det var alligevel
dejligt at mærke den friske vind og fornemme foråret, der allerede var på vej
her i Danmark.
Da jeg have afklaret mit
mobil og varmeproblem, fik jeg sendt en mail til de nærmeste venner, at de kun
kunne nå mig pr. mail, -
Jeg modtog en mail fra
Svend Erik. Han havde ventet i 1 ½ time på min ankomst. Han havde forsøgt via
mobil at nå mig, - havde til slut efterlyst mig over højtaleren, men forgæves.
Hvordan var det muligt,
at vi fysisk kunne krydse hinanden.- En slags ’Lost in the moment’
Jeg forlod et land hvor
jeg blev mødt med en varme, som jeg måtte bekæmpe med en vindventilatorer og
her mødes jeg af en kulde jeg må bekæmpe med en varme ventilatorer.
’Lost in Transition’
Men heldigvis kan en email fra en anden ven varme midt i
kulden.
‘Prøv at nulstille din Iphone, tryk på den lille knap øverst og den
store nederst på samme tid i 30 sek.
Kærlig Hilsen - Philip og velkommen hjem’
Efter et par forsøg
virkede denne lille manøvre og frigjorde spændingerne på min Iphone nederste
del. På min Iphone var det den lille knap øverst og den store øverste, jeg
skulle presse på samtidig i 30 sek.
Så kære venner, nu kan i
igen nå mig på min mobil.- Jeg havde elles allerede skaffet mig et nyt
midlertidig mobil nummer og et betalingskort.
Min fjerde MC.
Indien journey
Med denne MC.Indien Rapport nr.8 har jeg nu både fysisk og psykisk lagt det støvede, magiske Indien bag mig.
’Det bliver ikke Indien næste gang. Det er jeg næsten
sikker på. - Nu har jeg nok suget det til mig jeg kan klare i denne omgang’,- skrev jeg hjem til nogle af vennerne.
Men jeg er ikke helt så sikker mere. Hvis min næste journey
ikke bliver en vandretur i Tibet, så bliver det måske en gentagelse af min fantastiske MC.india / Rajasthan Journey
Denne 6 ugers MC.India Journey har kostet 20.000 kr./ Fly / Forsikring / Visa/ Vacination/ MC.leje/ Benzin/ Hotel/ Mad/ Massage/ Fornøjelser/ Alle udgifter. Hotel gennemsnit pris 100 kr. pr nat.
Jeg takker jer, fordi i har fulgt mig, på denne spændende Journey i uforudsigelige India.
AUM
Bjarne v.H.H.Solberg
Billedkunstner & Scenograf
BvHHS@email.DK
www.BvHHS.com
+45 30230036
Billedkunstner & Scenograf
BvHHS@email.DK
www.BvHHS.com
+45 30230036
1 kommentar:
Tak for en god rejsebeskrivelse og gode refleksioner.
Send en kommentar